השקעות נכסים בבאטומי


גאורגיה הסירה כמעט את כל מגבלות המגיפה, ומבול של תיירים זרמו מיד פנימה. זוהי הזדמנות מצוינת להסתכל מקרוב על הנדל"ן של בטומי - אתר הנופש הראשי של ג'ורג'יה. הגיע הזמן הכי משתלם לקנות דירה.

הרפובליקה האוטונומית של אדג'רה היא האזור המערבי של גאורגיה. בשנים האחרונות הוא עבר שינויים גדולים. בטומי היא אחת הערים הגיאורגיות הפופולריות ביותר עם ארכיטקטורה עירונית, תשתיות מפותחות, חופים, הרים, אקלים חם ונופים עוצרי נשימה של חוף הים השחור.

גם שוק הנדל"ן פורחהרבה מתחמי מגורים ואתרי נופש חדשים מופיעים בעיר ובפרברים. הסיבה היא זרם התיירות וההשקעות לג'ורג'יה.

תחום האירוח הוא אחד הגורמים המרכזיים בכלכלת בטומיאזור החוף הפך ליעד פופולרי עבור רשתות מלונות מפורסמות כמו רדיסון, מריוט, לה מרידיאן, שרתון וכו'.

אולי תתעניינו גם: מדוע החלטתי לרכוש נדלן בבטומי


חמש סיבות להשקיע בבטומי עכשיו

מספר 1. אקלים כלכלי יציב

למדינה יש סביבה די יציבה מבחינת הגנה על ההשקעות שנעשו במדינה. יש מסגרת משפטית ספציפית: החקיקה הגיאורגית מגינה על משקיעים על פי חוק.

סיבה נוספת היא באטומי עצמה. זה המקום השני הכי מתוייר במדינה אחרי טביליסי. העיר מתפתחת בקצב מהיר.

מספר 2. נדל"ן זול

דירות חדשות ליד הים (אפילו עם נוף לים) עולות כ-400 דולר למ"ר בממוצע. הוא נמוך בהשוואה לרוב מדינות אירופה. אם אתם מתכננים לגור בבאטומי, תוכלו להתחיל עם השכרת מקום, שזו גם אפשרות משתלמת מאוד.

מספר 3. חוק הארנונה הרכה

יתרון עצום הוא מס בעלות של 0%. לא כל מדינה מציעה תנאים כה נוחים לרוכשי נכסים. תקנות שונות חלות אם ברצונך למכור נכס תוך פחות משנתיים של בעלות. במקרה כזה אתה צריך לשלם 20% מהמס. הנכס ב-2 השנים הראשונות לבעלות - עליך לשלם למדינה 20%.

דבר חיובי נוסף הוא שניתן לרשום בעלות תוך דקות ספורות. לקונים ומשקיעים זרים אין הגבלות כלשהן על רכישת דירות, בתים או סוגים אחרים של נכסים בבטומי ובשוק הנדל"ן הגיאורגי בכלל. החריגים היחידים הם אדמות חקלאיות.

מספר 4. נתיב להיתר הישיבה

אתה יכול לקבל אישור שהייה גאורגי לקניית כל נכס בכל אזור בג'ורג'יה תמורת 100,000 דולר או יותר, כולל באטומי.

מספר 5. מיקום גיאוגרפי

בטומי נמצאת כמעט בין אירופה לאסיה. הגבול עם טורקיה מאפשר לכלכלת העיר להתפתח מהר יותר. שדה תעופה בינלאומי הוא עוד דרך לעסקאות בינלאומיות.

מדוע שוק באטומי הפך להיות כל כך אטרקטיבי

שוק הנדל"ן של בטומי הוא באמת בינלאומי. אם ב-2015 זרים היו משתתפים ב-14% מהעסקאות, אבל ב-2018 - כבר ב-36%. הביקוש העולמי מספק נזילות נדל"ן, ממריץ את הפיתוח האזורי ומביא הכנסה לבעלי הדירות.

אולי תתעניינו גם:  נדלן בבטומי 2022 תחזית למשקיע

תופעות הלוואי של השקעות נכסים בבאטומי

מגזר הנכסים בבאטומי תלוי מאוד בתיירות. במהלך המגיפה שוק הנדל"ן בבאטומי שקע כצפוי. מספר העסקאות קרס - ב-30-40%. המחירים עברו התאמות קלות בלבד: בדולרים, מ"ר ירד ב-7.6%, ובלארי הגיאורגית הוא עלה ב-4.3%. כעת מחירי הדירות שוב ברמה של 2019.

מבחינת הנדל"ן המסחרי, השוק נמצא באספקת יתר. לבאטומי כבר יש המון פרויקטים של מלונות גמורים, בעוד שאחרים בדרך. התחלת פיתוח חדש היא קשה ביותר בשוק כל כך תחרותי, במיוחד לדעת את מחירי הנכסים. אתה צריך להבין שבטומי הרבה יותר טובה להשקעות בתקציב נמוך.

לבסוף, נקודה מצערת. לג'ורג'יה חסרים סוכני נדל"ן אמינים וחברות ניהול נכסים. זו הסיבה שרוב הקונים מעדיפים לעבוד עם גרוזינים שהם הכירו בעבר.

למרות שהחסרונות נראים רציניים בהתחלה, יש רק כמה מהם, שלא לדבר על כך שלפני שמכניסים את הכסף שלך לכל מקום, אתה חייב ללמוד את השוק. זה רעיון פשוט שיכול להגן על ההון שלך ולעזור לך להרוויח יותר באזור פוטנציאלי כמו באטומי.

על העתיד של באטומי

  • התיירות התאוששה. מספר המבקרים הזרים באזור הים השחור של אדג'רה עלה על התוצאות של 2019 ב-51% ברבעון הראשון של 2022. בחודש יוני קיבל נמל התעופה באטומי 300 טיסות בינלאומיות מ-20+ חברות תעופה מ-12 מדינות. טיסות ישירות חדשות נפתחו מלטביה, ירדן ומאוזבקיסטן.
  • ההשקעות צומחות. זרים השקיעו בכלכלה הגיאורגית פי ארבעה יותר כספים ברבעון הראשון של 2022 מאשר שנה קודם לכן. המשקיעים העיקריים הם מספרד, בריטניה וטורקיה. מגזרי המפתח הם אנרגיה, פיננסים ונדל"ן.
  • תחזיות חיוביות. הבנק העולמי מאמין שכלכלת גאורגיה תצמח ב-5.5% בשנים 2022 ו-2023, והמגמה תימשך עם 5% נוספים בשנת 2024. הכל למרות הזעזוע הכלכלי שנגרם מהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.
  • מחירים גדלים. עלייה במחירי השכירות בגאורגיה, והעלות למ"ר בבאטומי עדיין באותה רמה. לכן, רכישת דירה נראית כעת מבטיחה מאוד, במיוחד עם דירות מוכנות במתחמים גמורים, בהם ניתן להימנע מכל סיכוני בנייה.

איך להפוך לבעלים של נכס בבאטומי

אין הגבלות לאזרחי מדינות אחרות, בין אם אתה רוצה לקנות דירה או להשקיע בפרויקט של מלון. ניתן לרשום מקרקעין אפילו כישות משפטית ולהעביר כספים לבטומי מחשבון החברה. כדי לבצע עסקה אתה צריך רק דרכון.

כל הפורמליות יימשכו לא יותר משעתיים. לאחר חתימת החוזה עם היזם, עובר הבעלים החדש לבית המשפט, שם נרשם שמם בפנקס המקרקעין של המדינה. אתה צריך לשלם את האגרה עבור רישום הבעלות של $15.

הקונים יכולים לבצע את העסקה מרחוק על ידי תשלום בהעברה בנקאית. הם מקבלים את כל המסמכים והקבלות מהמפתח בצורה אלקטרונית.

לסיכום:

  • לתיירות ולנדל"ן יש תפקיד מרכזי בצמיחה הכלכלית של האזור. תחום הנדל"ן תלוי מאוד בתיירות.
  • אין הגבלות על בעלות על נכס לזרים וללא ארנונה לרוכשים.
  • להיות בעל נכס לוקח כמה דקות.
  • בטומי היא יותר השקעה בתקציב נמוך מאשר בתקציב גבוה.
  • אתה יכול להחזיק בנכס כישות משפטית.
  • ניתן לקבל אישור שהייה לבעלות על נכס בבאטומי.

Comments

Popular posts from this blog

נדלן בבטומי 2022 תחזית למשקיע

מדוע החלטתי לרכוש נדלן בבטומי